وكلو بالقانون يا بيه
كتير جدا انتخبو شفيق يمكن خوف يمكن اعتياد على نظام عاشوا فيه من اول ما اتولدوا يمكن ويمكن ويمكن .. بس اللي لا يمكن هي محاكمة شفيق على جرائمه ..
حكم العسكر اللي فاق جبروته جبروت اعتى الدول الدكتاتورية ولكن بطريقة حديثة .. طريقة 2012 ( وكلو بالقانون يا بيه ) قانون وضعوا مبارك واعوانه ..
بعد سقوط الدستور وبعد الاستفتاء الانقسامي تم وضع اعلان دستوري فج في مضمونه ( وياريتهم حتى مشيوا عليه ) وبعد كل ده شرعوا قوانين غير دستوريه علشان يسقطوا – بقوانينهم – أول إراده يمكن غير حره ويمكن كمان تكون غير نزيهة لكنها غير مزوره وبعد اسقاط برلمان ما بعد الثوره ( وكلو بالقانون يابيه ) وبعد اعادة شفيق لسباق الرئاسه ( وكلوا بالقانون يا بيه ) وبعد هربه للامارات واللحاق بحبيبه عمر سليمان مهندس عمليات اغتيال الثوار يبقى ما بقاش قدام الشعب غير نزول الميادين ..
براءات كل يوم لقتلة الثوار ( وكلو بالقانون يابيه )
حتى وان تم أسقاط المجلس العسكري – لا الجيش حتى لا يختلط الأمر على الجهلاء – فلن يتم محاكمتهم ( وكلو بالقانون يا بيه )
دماء شهداء موقعة الجمل لسه في ايد شفيق ..
حاكموا شفيق زي ما حاكمتوا مبارك .. الثورة هي من تسن القوانين وهي من تحكم .. لا شرعية لحكم العسكر .. ولا شرعية لبقاء شفيق طليقا...
حاكموا شفيق فيكفي أنه أول من استهتر بدماء أعز وأغلى الناس على قلوبنا.
حكم العسكر اللي فاق جبروته جبروت اعتى الدول الدكتاتورية ولكن بطريقة حديثة .. طريقة 2012 ( وكلو بالقانون يا بيه ) قانون وضعوا مبارك واعوانه ..
بعد سقوط الدستور وبعد الاستفتاء الانقسامي تم وضع اعلان دستوري فج في مضمونه ( وياريتهم حتى مشيوا عليه ) وبعد كل ده شرعوا قوانين غير دستوريه علشان يسقطوا – بقوانينهم – أول إراده يمكن غير حره ويمكن كمان تكون غير نزيهة لكنها غير مزوره وبعد اسقاط برلمان ما بعد الثوره ( وكلو بالقانون يابيه ) وبعد اعادة شفيق لسباق الرئاسه ( وكلوا بالقانون يا بيه ) وبعد هربه للامارات واللحاق بحبيبه عمر سليمان مهندس عمليات اغتيال الثوار يبقى ما بقاش قدام الشعب غير نزول الميادين ..
براءات كل يوم لقتلة الثوار ( وكلو بالقانون يابيه )
حتى وان تم أسقاط المجلس العسكري – لا الجيش حتى لا يختلط الأمر على الجهلاء – فلن يتم محاكمتهم ( وكلو بالقانون يا بيه )
دماء شهداء موقعة الجمل لسه في ايد شفيق ..
حاكموا شفيق زي ما حاكمتوا مبارك .. الثورة هي من تسن القوانين وهي من تحكم .. لا شرعية لحكم العسكر .. ولا شرعية لبقاء شفيق طليقا...
حاكموا شفيق فيكفي أنه أول من استهتر بدماء أعز وأغلى الناس على قلوبنا.
المجد للشهداء ... المجد للثورة.

